PZSP w Olszance,    49 - 332 Olszanka 94,     woj. opolskie,     tel. (77)4129717,     e-mail: zs_olszanka@wodip.opole.pl,    fax (77)4129602

Strona główna PZSP

Absolwenci

WYCIECZKI

WYCIECZKA DO WIOSKI INDIAŃSKIEJ                              9-07-2013

Dnia18 czerwca 2013 r. odbyła się wycieczka do WIOSKI INDIAŃSKIEJ "Hocioka". Przedszkolakom towarzyszyli rodzice. Po przekroczeniu bramy BUFFALO RANCHO małych turystów powitał prawdziwy Indianin , który zaprosił dzieci do wigwamu. Tam nastąpił rytuał malowania twarzy. Po czym dzieci uczestniczyły w grach i zabawach dostarczających przedszkolakom wiele cudownych emocji i wspaniałych wspomnień. Między innymi: indiański tor przeszkód, strzelanie z łuku, rzut włócznią i rzucanie do celu, indiański połów ryb i wiele innych konkurencji. Następnie udaliśmy się na mały poczęstunek. Dużym powodzeniem u dzieci cieszyła się także jazda konna oraz ściana wspinaczkowa. Wycieczka bardzo się udała tym bardziej, że dopisywała nam pogoda i humory.

wykonała Wiesław Stańczyk

WYCIECZKA DO BRZEGU                                                     1-06-2013

Dnia 31 maja 2013 r. dzieci z PP w Krzyżowicach z okazji Dnia Dziecka wyruszyły na wycieczkę do Brzegu. Dzieci zwiedziły Zamek Piastów Śląskich. Po przekroczeniu bogato zdobionej bramy wjazdowej udaliśmy się na dzieciniec zamku. Tam odbyła się krótka sesja zdjęciowa. Po czym przywitała nas Pani Przewodnik, która oprowadziła małych turystów po komnatach. Wnętrze zamku zrobiło na nas ogromne wrażenie. Zwłaszcza dawne stroje, wielka makieta dawnego Brzegu oraz meble. Dużą dawkę tajemniczości przeżyliśmy w podziemnych kryptach, gdzie kryją się nagrobki Piastów. Następnie udaliśmy się do restauracji ARTE. Degustowaliśmy przepyszne lody. W znakomitych humorach i pełni wrażeń wróciliśmy do przedszkola.

WYCIECZKA DO SZKOŁY W OLSZANCE                            14-04-2013

Czeka, czeka na nas szkoła,
szkoła wspaniała i wesoła.
Czeka, czeka na nas klasa,
wszystkich woła pierwsza klasa.

Dnia 11 kwietnia 2013 r. dzieci z PP w Krzyżowicach udały się do ZSP w Olszance. Nasze przedszkolaki kończą już czas edukacji i zabawy. Niebawem staną przed nowymi wyzwaniami w szkole. Początkowe tygodnie nauki to dla większości dzieci ogromne przeżycie. Dlatego już teraz przedszkolaki poznały przyszłą wychowawczynię Panią mgr Annę Kaśków, która zapoznała dzieci z obowiązkami szkolnymi, salą lekcyjną. W miłej i pogodnej atmosferze wprowadziła dzieci w świat pierwszoklasisty. Rozwiązywaliśmy proste zadania, kolorowaliśmy obrazki i wspólnie ze starszymi kolegami uczestniczyliśmy w zabawach ruchowych. Zwiedziliśmy szkołę oraz boisko sportowe, które na dzieciach zrobiło ogromne wrażenie. Dziękujemy Pani Ani Kasków za dostarczenie nam wiedzy, która na długo pozostanie w naszej pamięci i umożliwi nam łagodny start na nowej drodze obowiązków szkolnych.

wykonała Wiesław Stańczyk

WIZYTA W BIBLIOTECE                                                          8-03-2013

Z okazji Międzynarodowego Dnia Kota, który obchodzony był 17 lutego dzieci z PP w Krzyżowicach udały się do biblioteki, gdzie odbyły się zajęcia poświęcone ulubionym domowym zwierzakom. Przedszkolaków powitała Pani Madzia, która opowiedziała dzieciom o znanych z książek i telewizji kotkach- o leniwym Bonifacym i żywym Filemonie, wiecznie goniącym za myszką Tomie. Po czym przeczytała bajkę, pt." Chory kotek" Czesława Janczarskiego. Przedszkolaki bardzo miło i twórczo spędziły czas w bibliotece. Kolorowały obrazki kotów, oglądały książeczki związane z omawianą tematyką. Na zakończenie spotkania każde z dzieci otrzymało od Pani Bibliotekarki piękny prezent- maski kotków. Dzieci podziękowały Pani Madzi za wspaniałe zajęcie wręczając laurkę.

WYCIECZKA DO PZSP W OLSZANCE                                   17-11-2012

Dnia 8 listopada 2012r. dzieci z PP w Krzyżowicach wyruszyły na wycieczkę do ZSP w Olszance. Dzieci obejrzały przedstawienie pt. "Krowa Kłamczucha" w wykonaniu aktorów z Teatru Kukiełkowego Pinokio z Nowego Sącza. Spektakl przypomniał dzieciom jaką wartością jest prawdomówność. Historia krowy uczy, że kłamstwo, oszustwo oraz żerowanie na cudzej dobroci nie popłaca. Przedstawienie na małych widzach wywarło ogromne wrażenie. Na zakończenie spektaklu odbyła się krótka sesja zdjęciowa zpięknymi kukiełkami na tle kolorowej scenografii.

WYCIECZKA DO ZOO W OPOLU                                         24-06-2012

Dnia 15 czerwca 2012 r. dzieci z PP w Krzyżowicach wyruszyły na wycieczkę do Opola do ZOO. Celem wycieczki było poznanie wybranych zwierząt egzotycznych. Przedszkolaki miały okazję zobaczyć niespotykane na co dzień zwierzęta i ptaki: figlujące małpki, dostojne żyrafy, kolorowe papugi, groźne wilki, sympatyczne foki. W "minii zoo" główną atrakcję stanowiły małe kózki, które dzieci karmiły, głaskały. Po przygodzie ze zwierzętami przedszkolaki rzuciły się w wir szalonej zabawy w zoolandii. Zmęczeni lecz szczęśliwi udaliśmy się do McDonalds na mały poczęstunek. Po czym z uśmiechem na ustach, w znakomitych humorach wsiedliśmy do autokaru, aby rozpocząć podróż powrotną do przedszkola.

WYCIECZKA DO KRASIEJOWA                                             16-06-2011

15 czerwca 2011r. dzieci z PP w Krzyżowicach, wraz ze swoimi rodzicami, uczestniczyły w wycieczce do Krasiejowa. W tym dniu wszystkim przedszkolakom towarzyszyły nie tylko znakomite humory, ale także piękna słoneczna pogoda. W JuraParku czekał na dzieci pan przewodnik, który zaprosił małych turystów  na przejażdżkę Tunelem Czasu. Podróżując nim zobaczyliśmy najważniejsze wydarzenia z dziejów Wszechświata. Na pokładzie Kapsuły Czasu przemierzającej 300 metrowy tunel podziwialiśmy sceny przedstawiające kształtowanie się wszechświata, powstanie życia na Ziemi, rozwój i wymieranie wielu gatunków zwierząt. Następnie spacerując ścieżką dydaktyczną oglądaliśmy profesjonalnie wykonane modele prawie 70 gatunków płazów i gadów żyjących w erze mezozoicznej. Dodatkową atrakcję dla zwiedzających przedszkolaków stanowił Pawilon Paleontologiczny i wykopaliska.
Utrudzeni nadmiarem wrażeń wzrokowych wszystkie dzieci poddały się błogiemu wypoczynkowi posilając się pysznym obiadem zafundowanym przez rodziców. Po czym udaliśmy się do Parku Rozrywki z mnóstwem huśtawek, zjeżdżalni, miejsc do wspinaczek, gdzie daliśmy upust naszej energii.
Niektórzy z nas wyruszyli także na kąpielisko strzeżone z plażą.
Wycieczka do JuraParku w Krasiejowie przyniosła nam wiele wspaniałych chwil, które na długo pozostaną w naszej pamięci.

album fotografii

WYCIECZKA DO MUZEUM PIASTÓW ŚLĄSKICH W BRZEGU                                                          16-06-2011

15 czerwca 2011r. dzieci z PP w Krzyżowicach ,wraz ze swoimi rodzicami, uczestniczyły w wycieczce do Krasiejowa.
W tym dniu wszystkim przedszkolakom towarzyszyły nie tylko znakomite humory, ale także piękna słoneczna pogoda. W JuraParku czekał na dzieci pan przewodnik, który zaprosił małych turystów  na przejażdżkę Tunelem Czasu. Podróżując nim zobaczyliśmy najważniejsze wydarzenia z dziejów Wszechświata. Na pokładzie Kapsuły Czasu przemierzającej 300 metrowy tunel podziwialiśmy sceny przedstawiające kształtowanie się wszechświata, powstanie życia na Ziemi, rozwój i wymieranie wielu gatunków zwierząt. Następnie spacerując ścieżką dydaktyczną oglądaliśmy profesjonalnie wykonane modele prawie 70 gatunków płazów i gadów żyjących w erze mezozoicznej.
Dodatkową atrakcję dla zwiedzających przedszkolaków stanowił Pawilon Paleontologiczny i wykopaliska. Utrudzeni nadmiarem wrażeń wzrokowych wszystkie dzieci poddały się błogiemu wypoczynkowi posilając się  pysznym obiadem zafundowanym przez rodziców. Po czym udaliśmy się do Parku Rozrywki z mnóstwem huśtawek, zjeżdżalni, miejsc do wspinaczek, gdzie daliśmy upust naszej energii.
Niektórzy z nas wyruszyli także na kąpielisko strzeżone z plażą.

autor tekstu: Wiesława Stańczyk

WYCIECZKA DO MUZEUM PIASTÓW ŚLĄSKICH W BRZEGU                                                          27-05-2011

Dnia 17 maja 2011 r. odbyła się wycieczka do Muzeum Piastów Śląskich w Brzegu. W wycieczce uczestniczyły dzieci z PP w Krzyżowicach oraz Olszanki. Przedszkolaki miały okazję zobaczyć  prawdziwy zamek, znany jako Śląski Wawel, a w nim wiele ciekawych eksponatów. Paradne zbroje i ubiór Piastów Śląskich XIII-XVII w. Wystawę: "Z przeszłości i tradycji Piastów Śląskich".
Duże wrażenie wywarły na dzieciach podziemia zamku, miejsce pochówku Piastów Śląskich.
Przedszkolaki podziwiały także pobliski kościół im. Podwyższenia Krzyża Świętego z pięknie
odrestaurowanymi freskami. Przeniosły się w dawne czasy podczas spaceru alejami parku królewskiego.
Nasze wspólne zdjęcie przed BRAMĄ ODRZAŃSKĄ  stanowiło ostatni punkt wycieczki, którą możemy określić dwoma słowami: edukacyjna i wspaniała.

album fotografii

WYCIECZKA DO SKLEPU SPOŻYWCZEGO                                                                                     10-03-2011
Dnia 28 lutego 2011 r. dzieci z PP w Krzyżowicach wybrały się na wycieczkę do sklepu spożywczego.
W sklepie powitała nas  Pani ekspedientka, mama Filipka Widockiego.
Zapoznała nas z rodzajami artykułów sprzedawanych w sklepie.
Omówiła i zaprezentowała poszczególne działy.
Dokonaliśmy także drobnych zakupów. Pamiętając jednocześnie o stosowaniu form grzecznościowych: proszę i dziękuję.
Na zakończenie podziękowaliśmy Pani ekspedientce za miłe przyjęcie wręczając drobny upominek.
Wycieczka do sklepu była bardzo interesująca i pouczająca.

autor tekstu: Wiesława Stańczyk

WYCIECZKA DO OPOLA                                                                                                                   29-06-2010

Jak wszystkim wiadomo, przedszkolaki uwielbiają wycieczki.

Dnia 16 czerwca 2010 r. dzieci z Publicznego Przedszkola w Krzyżowicach wyruszyły z entuzjazmem na wycieczkę do Opola. Tym razem przedszkolakom towarzyszyli rodzice. Gorące słońce nas nie zawiodło, a humory dopisywały w każdym miejscu.

W ZOO zwiedziliśmy zwierzęta z różnych stron świata. Niektóre z nich mogliśmy głaskać i karmić. Najwięcej śmiechu i zainteresowania wzbudziły jednak dwa sympatyczne goryle.

Przedszkolaki  mogły się również wyszaleć do woli na placach zabaw, a nowych sił nabrać
w przytulnej kawiarence, gdzie z ochotą rozkoszowały się słodkimi lodami. Wracając do przedszkola spotkała nas kolejna niespodzianka. Pyszny zestaw z niespodzianką  w McDonald'ie.

Do domu wróciliśmy zadowoleni, cali i bardzo zdrowi.

A przedsięwzięcie stało się  możliwe dzięki ofiarności naszych rodziców oraz sponsorów.

Bardzo dziękujemy!

FOTKI

WYCIECZKA DO TEATRU LALKI I AKTORA ORAZ MUZEUM WSI OPOLSKIEJ                              05-05-2010
Nasza przygoda rozpoczęła się od obejrzenia spektaklu pt.: "Tygrys Pietrek".
Znakomita bajka Hanny Januszewskiej - to opowieść o strachu i o jego przezwyciężaniu. Mały tygrys Pietrek często "miał pietra" był wystraszony, zalękniony. Bał się wszystkiego! Musimy to powiedzieć: był strasznym tchórzem!
Tygrys tchórz?! To jakaś sprzeczność- tak uważały dorosłe tygrysy i wymierzyły Pietrkowi dotkliwą karę: pozbawiły go jego tygrysich pasków! Tygrys tchórz, to tygrys bez pasków. A  czy w ogóle zwierzak bez pasków jest jeszcze tygrysem?
Zdesperowany, odrzucony Tygrysek chce odzyskać swoje paski i zdobyć dla siebie odwagę.
Czy ten wyczyn Tygryskowi się powiedzie? My znamy odpowiedź na to pytanie.
Zachęcamy wszystkie dzieci do obejrzenia bajki o małym tygrysku.
Bajka  posiadała nie tylko głęboki wydźwięk moralny, ale przede wszystkim dała nam wiele okazji do śmiechu, dobrej zabawy i wzruszeń. Było wspaniale!
Po wizycie w Teatrze Lalki i Aktora udaliśmy się do Muzeum Wsi Opolskiej  w Opolu.
Wcześniej jednak na zajęciach dydaktycznych  omówiliśmy tematykę "Jesteśmy mieszkańcami Polski".
Nasz pobyt w Muzeum - to wzbogacenie i utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości na temat naszego regionu.
Podczas pobytu w skansenie mieliśmy możliwość obejrzenia  dziewięciu zagród z regionu opolskiego i oleskiego.
Ponadto zwiedziliśmy samodzielne budynki użyteczności publicznej, takie jak: kościół, kuźnia, kapliczki i wolnostojące wiatraki. Pojedyncze budynki łączyły sieć dróg i ścieżek . W obrębie zagród odtworzone zostały  ogródki warzywne i kwiatowe, ogrodzone płotami żerdziowymi i sztachetowymi.
Wycieczka do Opola na długo pozostanie w naszej pamięci.
Stanowiła dla nas źródło wiedzy o sztuce. Zaspokoiła naszą ciekawość i oczekiwania.

Zdjęcia

Copyright © Publiczny Zespół Szkolno - Przedszkolny w Olszance - 2006. All Rights Reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone.